هیدروسل بعد از عمل واریکوسل
نوشته شده توسط : رضا

واریکوسل به معنی اتساع و واریس بیضه ها است. وجود واریکوسل در مردان جوان دلیل ناباروری نیست و در بسیاری از موارد شاهد مردان جوان و مردان میانسالی هستیم که با وجود داشتن واریکوسل ، بارور بوده و دارای چند فرزند هستند. اگر با وجود یک رابطه عادی و عدم پیشگیری از بارداری ، یک جوان پس از یک سال ازدواج باردار نشود ، باید برای واریکوسل به دنبال درمان باشد.

واریکوسل علت اصلی کاهش تولید و کیفیت اسپرم و همچنین ناباروری در مردان است. واریکوسل همچنین می تواند باعث کوچک شدن بیضه ها شود. خوشبختانه تشخیص و درمان واریکوسل آسان است. اگر بیماری علامت دار شد ، باید درمان جراحی انجام شود.

هیدروسل چیست؟

هیدروسل تجمع مایع در کیسه بیضه نزدیک بیضه است. احتباس مایعات در بیضه ها معمولاً در یک طرف رخ می دهد ، اما گاهی نزدیک هر دو بیضه.

 

بیضه طبیعی توسط یک کیسه محافظ بافت نرم احاطه شده است که مقدار کمی مایع لغزنده تولید می کند تا بیضه بتواند آزادانه حرکت کرده و آن را احساس نکند. مایع اضافی معمولاً به داخل وریدهای کیسه بیضه تخلیه می شود. اگر تعادل بین مقدار مایع و مایع تخلیه شده را تغییر دهید ، مقداری مایعات مانند ب. هیدروسل.

مراقبت های بعد از عمل واریکوسل بعد از عمل:

بیمار در همان روز یا صبح مرخص می شود.

او می تواند حدود 6 ساعت بعد از عمل مایعات بنوشد.

ورزش محدود به 24 ساعت اول پس از عمل است و فقط در مواقع ضروری ورزش کنید.

در دو هفته اول پس از عمل از انجام کارهای سنگین خودداری کنید ، اما پس از آن ، تمرینات و فعالیتهای شدید که باعث عود واریکوسل نمی شود ، بی خطر است.

درد بیضه بعد از جراحی واریکوسل

اگر شریان های بیضه در حین عمل جراحی واریکوسل بسته شوند ، شما درد بیضه را تجربه خواهید کرد که نباید نگران آن باشید. این درد با استراحت به تدریج از بین می رود.

 

عود واریکوسل

یکی از عوارض واریکوسل عود بیماری است ، اما وقتی جراحی واریکوسل میکروسکوپی انجام می شود ، احتمال عود آن بسیار کم است.

جراحی واریکوسل ، که توسط متخصص اورولوژی مجرب انجام می شود ، خطر عوارض را به حداقل می رساند. جراحی میکروسکوپی عوارض بسیار کمتری نسبت به روش های دیگر ایجاد می کند. شایع ترین عارضه واریکوسل عود آن است. یکی دیگر از عوارض هیدروسل تجمع آب در اطراف بیضه ها است که اگر شدید باشد با جراحی ساده قابل درمان است. دو عارضه بسیار نادر آسیب مجرای اسپرماتیک و شریان بیضه است. همانطور که گفتم احتمال بروز این دو عارضه بسیار نادر است.

 

عوارض کوتاه مدت بعد از عمل عبارتند از: درد یا عفونت ، یا خونریزی یا خونریزی در اطراف محل جراحی و ... در برخی موارد ، درد ممکن است برای مدتی خفیف باشد یا بی حسی در ناحیه جراحی یا پوست کیسه بیضه. .

 

عوارض جانبی طولانی مدت: عود واریکوسل / هیدروسل (تجمع مایع در اطراف بیضه ها) / کوچک شدن بیضه ها (کمتر از 1٪).

گاهی اوقات آنها در اثر ضربه هیدروسل ایجاد می شوند و گاهی اوقات التهاب اپیدیدیم یا واس دفران در ناحیه بیضه منجر به تشکیل هیدروسل می شود. یا یک عمل هیدروسل بیضه وجود دارد. برخی از هیدروسل ها مادرزادی هستند و ارتباطی دارند که از بدو تولد در نوزاد وجود دارد و هنگامی که مایع صفاق که از روده ها عبور می کند از کانال اینگوینال عبور می کند که خون از طریق آن وارد بیضه می شود ، لوله مسدود و صفاقی نمی شود. مایع وارد بیضه ها می شود این افراد با دراز کشیدن و بلند کردن بیضه ها از شر هیدروسل خلاص می شوند. کودکان مبتلا به هیدروسل نوزادان می توانند از دو و نیم تا سه سالگی خود درمانی کنند. در غیر این صورت ، جراحی باید انجام شود. درمان هیدروسل با تخلیه انجام نمی شود ، زیرا تحقیقات نشان می دهد که تخلیه از طریق پوست می تواند منجر به شرایطی شود که درمان را بسیار دشوار می کند. در مواردی که بیمار به طور ناگهانی هیدروسل را حفظ می کند ، باید بدخیمی ها را نیز در نظر گرفت.

 

با این حال ، سونوگرافی بیضه و آزمایش ادرار اولین قدم برای تشخیص است.

درمان با هیدروسل

جراحی برداشتن هیدروسل تحت بی حسی موضعی یا عمومی بدون نیاز به بستری شدن طولانی مدت انجام می شود. برای انجام این کار ، جراح برشی را در کیسه بیضه یا پایین شکم ایجاد می کند و اصلاحاتی را انجام می دهد.

بیضه دارای یک کیسه در اطراف خود است که مقدار مایع است. به طور طبیعی ، این کیسه خود را می بندد و بدن طی سال اول نوزادی مایع آن را جذب می کند. با این حال ، این برای نوزادان با هیدروسل اتفاق نمی افتد. نوزادانی که زودتر به دنیا می آیند (تولد نارس) بیشتر در خطر ابتلا به هیدروسل هستند.

 

همچنین هیدروسل می تواند در بزرگسالی ، بیشتر در مردان بالای 40 سال بروز کند. واقعا این اتفاق زمانی می افتد که کانالی که بیضه از طریق آن نزول پیدا می کند می تواند به طور کامل بسته شود. این موضوع می تواند باعث شود که مایع از شکم به کیسه ی بیضه منتقل شود.

 

همچنین هیدروسل می تواند در اثر التهاب یا آسیب به کیسه ی بیضه یا مسیر کانال ایجاد شود. التهاب ممکن است در اثر عفونت (اپیدیدیمیت) یا بیماری های دیگر باشد.





:: برچسب‌ها: هیدروسل بعد از عمل واریکوسل , هیدروسل , عمل واریکوسل ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: